~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~

SuPpeRßeb .Ft. ßy-!sYanKaR
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Ekim 2017
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
TakvimTakvim
En son konular
» Motor Modifiyesi İstek
Salı Eyl. 10, 2013 12:45 am tarafından mami_cavus

» ford focus st
Çarş. Kas. 17, 2010 10:34 am tarafından jr_smt

» Tampona Hava Girişi yapma Dersi videolu Anlatım:
C.tesi Ağus. 07, 2010 6:20 pm tarafından sahan_84

» 106 gti_-samet_-
C.tesi Ağus. 07, 2010 5:54 pm tarafından sahan_84

» Opel Corsa
Salı Mart 23, 2010 5:44 pm tarafından qasLy

» STK'lardan elektrikli otomobile şartlı onay
Salı Şub. 09, 2010 5:29 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Geleceğin araçları / Fotogaleri
C.tesi Ocak 30, 2010 6:05 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Peugeot-Citroen de bazı araçları geri çağırıyor
C.tesi Ocak 30, 2010 6:00 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Renault Laguna RXT
Salı Ocak 05, 2010 4:32 pm tarafından ßy-!sYanKaR

Anket
SiTemizi NasıL BuLdunuz ?
iYi
79%
 79% [ 11 ]
FenadeiL
21%
 21% [ 3 ]
KöTü
0%
 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 14
Haftanın Aracı
RekLam ALanı

Paylaş | 
 

 Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ßy-!sYanKaR
Admin
avatar

Erkek Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 27
neRden? : Rize
Kayıt tarihi : 04/11/08

MesajKonu: Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?   Perş. Kas. 06, 2008 4:48 pm

Difransiyel her iki aks ile aynı zamanda çalışırken aksların farklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar. Otomobil virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer. İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla mesafe katedeceğinden içtekilerden daha hızlı dönmelidir. Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz bu durumu sağlayan diferansiyeldir. Difransiyel her iki tekerleğin arasında yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır. Dört tekerlekten çekişli araçlarda ise her çift teker için ayrı ayrı iki tane difransiyelleri vardır.


Diferansiyelin Kısımlarına Bakacak Olursak;

* Diferansiyel Yağları
* Şaft
* Universal Mafsallar
* Sabit Hız(CV) Mafsallar


Diferansiyel Yağları
Difransiyelde yağlama birinci sırada gelen en önemli gerekliliklerden birisidir. Yağlama için mutlaka özel difransiyel yağları kullanılmalıdır. Yağ yuvarlak dişli tarafından mekanizma içerisinde dolaştırılır. Difransiyel kovanının altında yağı boşaltmak için üstünde ise yağ eklenmesi için birer tapa bulunur.

Şaft
Şanzımanı difransiyele bağlayan elemana şaft adı verilir. Şaft şanzıman ile bağlantısında esnek bir yapıya sahiptir. Yolların engebeli yapısında şanzıman düz konumunu her zaman koruyabilsin diye, şaft esnek bir yapıdadır. Sürüş açısı değiştiğinde universal mafsallar şaftın esnek olmasını sağlar. Ağır olmamaları için şaftlar içi boş boru şeklindedir. Sarsılmayı engellemek için düzgün ve balansı alınmış olmalıdırlar. Genelde motorun dönme hızıyla döndüklerinden hafif bükülmüş yada balanslı olurlarsa otomobilde ciddi hasarlara neden olabilirler.

Universal Mafsallar
Universal Mafsal şaftı şanzımana ve difransiyele bağlayan parçaya verilen isimdir. Bir şaftın her iki ucunda birer tane bulunmak zorundadır. Eğer şaft iki parçadan oluşuyorsa üç tane universal mafsal gerekir. Mafsallar yolun yüzeyindeki değişiklikleri hissettirmeyecek ölçüde esnek olmalıdır. Şaft dışında daha küçük mafsallar direksiyon sistemlerinde kullanılır. İki tip universal mafsal vardır, en yaygın kullanılanı haç şeklinde olanıdır.


Sabit Hız(CV) Mafsallar
Önden çekişli araçlar sadece aşağı ve yukarı çalışan ve direksiyon kabiliyeti olan mafsallar isterler. Dönüş açıları standart mafsala göre daha değişik bir tasarım gerektirir. CV mafsallar torku büyük açılarda daha etkili biçimde aktarabilirler. Kuvveti çok yumuşak biçimde iletirler.

Dört ana parçadan oluşurlar;
1. Dış kısım; içinde oluklar açılmıştır.
2. Bilyalar; genelde yuvanın içinde bulunur.
3. İç top; bilyaların çalışabilmesi için dış yüzeyinde oluklar bulunur.
4. Kauçuk Körük; parçaları kir ve nemden korumak için muhafaza elemanı olarak kullanılır.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://sanaltuning.eniyiforum.org
 
Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Televizyon nedir?nasıl çalışır?
» Mesajınız Altında Gözüken İmza Resmi Nasıl Koyulur
» Senaryo nasıl yazılır?nasıl başlanır?
» ilk draftımız draft nedir ne işe yarar?
» Folyo Çalışmaları..

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~ :: Modifiye, Tuning Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: